De DynamicCommand transmissie is ontwikkeld door CNH in de fabriek van Modena in Italië. Deze transmissie is een echte powershift bak met 8 trappen maar benadert qua comfort, souplesse en wendbaarheid die van de traploze variant. De transmissie bestaat uit 3 bereiken, de A tot en met C groepen met daarin per groep 8 versnellingen of trappen. In totaal dus een bereik van 24 versnellingen, zowel vooruit als achteruit want de DynamicCommand transmissie is een zogenaamde omkeerbak met even zoveel versnellingen vooruit als achteruit! Aan de basis van deze bak staat dus de inmiddels befaamde dubbele koppelingstechniek die al geruime tijd gebruikt wordt in de autowereld en waar ook de variabele transmissies van New Holland gebruik van maken. Feitelijk komt het er op neer dat de transmissie niet zozeer schakelt maar veel meer koppelt tussen de even en oneven versnellingen. Hierdoor is de New Holland DynamicCommand razendsnel en uitermate efficiënt met een minimum aan interne verliezen in de bak! Alles wordt geregeld door het elektronische brein van de bak dat continu het motortoerental, de snelheid van de ingaande en uitgaande aandrijfas en de belasting analyseert. Hierdoor ontstaat een vrijwel vloeiende overgang in groepen en versnellingen waardoor de tractor bij benadering rijdt als een traploze bak!

De nieuwe New Holland T5 DynamicCommand zal, net als zijn traploze evenknie, ook uitgerust zijn met de dikke 4,5 liter FPF NEF motor die voldoet aan de meest stringente emissie eisen van STAGE 5. Dankzij het Hi-eSCR2 nabehandelingsysteem worden de uitlaatgassen van de tractor dusdanig na-behandeld zodat er zo min mogelijk uitstoot van schadelijke gassen plaatsvindt. Met behulp van Ad-Blue, een DOC katalysator en een extra SCRoF filter is alles zo ingericht dat de motor zo efficiënt en zuinig mogelijk kan presteren en toch voldoet aan de strenge milieu eisen. En het mooie van dit alles is dat er aan de rechter onderkant van de cabine geen dikke katalysator meer te vinden is maar dat alles netjes is weggewerkt onder de motorkap!!

De New Holland T5 DynamicCommand is verder uitgerust met de grotere cabine van de T6 en T7 serie en heeft hierdoor ook de ergonomische SideWinder armleuning gekregen waarop tal van zaken door de bestuurder te bedienen of te bereiken zijn. Tevens heeft de cabine een panorama dakraam met veel zicht wat perfect is voor voorlader werk. Verder heeft de New Holland T5 DynamicCommand in de cabine voortaan ook opties die voorheen alleen op zijn grotere broers te vinden waren. Denk hierbij aan ISOBUS klasse 3, het HTS2 kopakkermanagementsysteem met herconfigureerbare ventielen en telematica toepassingen. Daarnaast is de cabine uiteraard verkrijgbaar met cabinevering door het ComfortRide veerpakket. Tenslotte is de vooras ook verkrijgbaar met voorasvering dankzij het TerraGlide veersysteem.